fredag 9 december 2011

Årets pepparkakshus

Laban och Labolina har länge varit favoritfigurer hos oss, så i år önskade Max att pepparkakshuset skulle avbilda Slottet Gomorronsol. Jag bad Max rita en bild över hur han vill att det ska se ut.


Lite googlande ledde mig hit, där jag fick inspiration. Vi började med att göra en pappersmodell.


 Sedan var det själva pepparkaksbaket, då tog jag isär pappersslottet och använde som mall. Här ligger alla bitar i hög. Barnen var med vid baket, men de är så pass små, så jag började med att göra en plåt vanliga pepparkakor. Sedan åt de sig nöjda och sprang iväg och lekte istället.



Monterat slott. Tålamod. Tålamod, det gick till slut. Viktigt att kristyren inte är för lös.
 Barnen fick vara med vid dekorationen, de åt så mycket godis att det nog räcker för i år! Färdigt slott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar